2011. március 8. napján fogadták el a zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló Kormányrendeletet (23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet.)
A rendelet hatálya kiterjed az alkalmi vagy rendszeres zenés, táncos rendezvényekre, amelyeket
- tömegtartózkodásra szolgáló építményben, építményen, vagy ilyen helyiséget tartalmazó építményben, építményen, vagy tömegtartózkodásra szolgáló helyiségben tartanak;
- a szabadban tartanak és a rendezvény időtartama alatt várhatóan lesz olyan időpont, amikor a résztvevők létszáma az 1000 főt meghaladja.
Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély birtokában tartható.
Rendszeres rendezvények esetén, ha a zenés, táncos rendezvény helyszíne a jogszabályi feltételeknek nem felel meg és a jogsértés másként nem orvosolható, illetve a jogszabályi feltételeknek való megfelelés más módon nem biztosítható, a jegyző az észlelt hiányosságok megszüntetéséig, de legfeljebb kilencven napra a zenés, táncos rendezvény tartását megtiltja.
Alkalmi rendezvények esetén amennyiben az ellenőrzést végző hatóság a jogszabályban meghatározott jogsértéseket tapasztalja (pl.: befogadóképesség jelentős túllépése; engedély hiánya; rendezvény folytatása az élet- vagy testi épség veszélyeztetésével jár…), köteles a zenés, táncos rendezvény folytatását a helyszínen azonnali hatállyal felfüggeszteni.
Az üzemeltető és a szervező felel a jogszabályi előírások maradéktalan betartásáért.
Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezője nyújtja be.
Az engedély iránti kérelemhez a kérelmezőnek az alábbiakat kell csatolnia:
- a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény, terület azonosításához szükséges adatait, továbbá alapterületére vonatkozó adatokat,
- befogadóképességére vonatkozó adatokat,
- a kérelmező nevét, valamint székhelyét, cégjegyzékszámát, az egyéni vállalkozó nyilvántartási számát,
- a zenés, táncos rendezvény megnevezését,
- a zenés, táncos rendezvényhez kapcsolódó szolgáltatások megnevezését,
- a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatot,
- a biztonsági tervet,
- amennyiben ezt külön jogszabály kötelezővé teszi, a tűzvédelmi szabályzatot,
- az építésügyi hatóság szakhatósági közreműködéséhez szükséges építészeti-műszaki dokumentációt két példányban és a tervezői nyilatkozatot.
A biztonsági terv az alábbiakat kell tartalmazza:
- a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét
- a belépés és eltávozás rendjét;
- a kiürítési, menekítési tervét;
- a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását;
- a biztonsági személyzet létszámát;
- az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást;
- szabadtéri rendezvényeknél a viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet.
Cégünk közreműködik a rendezvénytartási engedélye megszerzésében. Keressen biztalommal.